Vacature
Orthopedagoog

Ben jij die enthousiaste orthopedagoog(-generalist) die binnenkort ons team komt versterken? Ga jij met ons de uitdaging aan om onze stichting verder te ontwikkelen en onze cliënten de beste zorg te bieden?

We zoeken een orthopedagoog die een deel van het dienstverband in het team werkt dat begeleiding biedt aan onze jongeren. Verdere betrokkenheid bij de deskundigheidsbevordering van het team, alsmede mede vormgeven van methodiek- en beleidsontwikkeling, zijn een belangrijk onderdeel van deze functie. Daarnaast wordt een deel van het dienstverband ingezet voor diagnostiek en behandeling.

Wie zijn wij?
Stichting LinQ is een dynamische, jonge en informele organisatie in de jeugdzorg. Stichting LinQ biedt jou een inspirerende, professionele en prettige werkomgeving. We dagen je uit om jezelf verder te ontwikkelen.

Wij werken vanuit de volgende kernwaarden :

• Openheid : stichting LinQ is een toegankelijke zorginstelling. Open en transparant voor de cliënt, maar niet in de laatste plaats ook voor elkaar als collega’s.

• Lef en doortastendheid : stichting LinQ is een zorginstelling met lef. We doen wat nodig is en gaan vaak door, waar anderen stoppen. We hebben echte doorzetters in huis, die net een stapje verder durven te gaan.

• Relatie en systemisch : stichting LinQ is in relatie op verschillende niveaus. In relatie met elkaar als collega’s, in relatie met de cliënt en met de ketenpartners. In relatie met de instanties die nodig zijn om goede zorg te kunnen leveren. We werken vanuit systemisch perspectief.

Deze kernwaarden zie je terug in hoe wij ons werk doen en dat merk je in de omgang met elkaar als collega's.

Taken en verantwoordelijkheden

• Het adviseren in het kader van inhoudelijk beleid en methodieken en het verrichten van onderzoek ten behoeve van een juiste begeleiding en / of behandeling van een jeugdige en diens systeem;

• Het vakinhoudelijk ondersteunen, adviseren en coachen van gezinscoaches en jeugdbegeleiders ten aanzien van kernbeslissingen en het plan van aanpak, zodanig dat zij adequaat in staat zijn gesteld om het gezin / systeem / de jeugdige te begeleiden en verwijzen;

• Pleegt overleg ten behoeve van de kwaliteit van zorg;

• Het leveren van een bijdrage aan de effectiviteitsverbetering van de hulp;

• Levert een bijdrage aan intakegesprekken en evaluatie- en adviesgesprekken met het gezin en de betrokken ambulant begeleider, werkt gedurende het hele traject met hen samen en beïnvloedt het gezin en ambulant begeleider daar waar nodig;

• Verricht onderzoek ten behoeve van een juiste begeleiding / behandeling van het gezin door het verrichten van gedragsobservaties, het interpreteren van onderzoek en het vervolgens opstellen van een advies;

• Kan op adequate wijze samenwerkingen aangaan met onze ketenpartners, werkt verbindend en gaat uit van de kracht van het netwerk;

• Behoudt een helicopterview over de uitvoering van het plan van aanpak door de begeleiders en grijpt proactief in indien nodig;

• Pleegt interventies bij risicovolle vastlopende gezinssituaties ten behoeve van de veiligheid;

• Verricht kortdurende individuele behandeling;

Criteria, kennis en vaardigheden

• Je hebt een Universitaire opleiding Orthopedagogiek of Ontwikkelingspsychologie; voorkeur basisaantekening diagnostiek;

• BIG-geregistreerd als gz-psycholoog of bereidheid deze te behalen

• Ondernemend en zelfstandig;

• Flexibel en bereid om op alle locaties te werken;

• Stressbestendig en analytisch;

• Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;

• Hands-on mentaliteit;

• In bezit van SKJ registratie of een lopende aanvraag hiervan (vereiste bij Jeugd en Gezin) of bereid om deze aan te gaan vragen;

• In bezit van rijbewijs B én eigen vervoer;

• Er zal een VOG opgevraagd worden;

Aanbod

• Een uitdagende en afwisselende functie met veel persoonlijke vrijheid;

• Een positief en ondernemend werkklimaat waarin we leren van en met elkaar;

• Werken in een team, op 3 verschillende locaties, waar je stem telt;

• Salariëring volgens de cao jeugdzorg; Schaal 11/12

• Ruime mogelijkheden voor verdere professionalisering;

• Het betreft een functie van 18 tot 24 uur per week;

Interesse of vragen?

Neem dan contact met ons op via info@stichtinglinq.nl of bel naar 06 3807 0732. Of stuur jouw CV en sollicitatiebrief naar eerdergenoemd mailadres en wij nemen contact op.