Samenwerkingen

Stichting LinQ heeft een netwerk van (zorg)organisaties en onderwijslocaties om tot vernieuwende combinaties, samenwerkingen en individuele trajecten te komen.

Samenwerken doen we graag en vinden we belangrijk!

Onze samenwerkingen

• OZA-Traject

De samenwerking met onderwijs heeft ertoe geleid dat Stichting LinQ als zorgpartner deelneemt aan een Onderwijs Zorg Arrangement Het OZA-maatwerktraject houdt in dat voor ieder kind/jongere er een goed passend aanbod is van zorg en onderwijs. De samenwerking die hiermee is ontstaan tussen beiden is hiermee overbrugd.

• De gemeenten

De samenwerking met de gemeenten is vanaf de aanmelding bij Stichting LinQ, enorm belangrijk. Samen met de opvoed ondersteuners en gezinscoaches wordt de begeleidingsvraag van het kind zorgvuldig afgestemd. Ook gedurende het begeleidingstraject blijft de gemeente een belangrijke gesprekspartner en wordt daar waar nodig de verleende beschikking aangepast.

• De dynamische driehoek

Stichting LinQ werkt vanuit het principe van de dynamische driehoek. In deze driehoek hebben alle bij de jongere betrokkenen, zoals gemeenten, onderwijs en met name ook ouders/verzorgers een belangrijke plek. Vanuit Stichting LinQ wordt voortdurend aandacht geschonken om de verbinding en afstemming tussen de partners in de driehoek optimaal te houden.